مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي .

مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي

نكات مهم در كولر گازي هاي


جزاء مهم تشكيل دهنده كولر گازي هاي گازي اسپليتاجزاء اصلي تشكيل دهنده كولر هاي گازيكولرهاي گازي از دو قسمت مكانيكي و الكتريكي تشكيل يافته اند :
الف- نصيب اصلي مكانيكي شامل :
كمپرسوركندانسور ( تقطير كننده )اواپراتور ( تبخير كننده )ماده مبرد ( گاز خنك )لوله موييب- قسمت مهم الكتريكي دربرگيرنده:
الكتروموتور رشته به همراه پروانهبرد الكترونيكيفيوز حرارتي خودكار ( overload )سنسور دماخازنتابلو برق

با كيفيت ترين پرده هوا



كمپرسور: در واقع قلب يك سيستم تبريد است زيرا عمل آن مكش گاز از اواپراتور و رانش به طرف كندانسور مي باشد. در يك سيستم تبريد تراكمي ، كمپرسور با ساخت‌و‌ساز اختلاف فشار ما يحتاج جريان مبرد را از يك قسمت سيستم به بخش ديگر برقرار مي كند كه اين فشار در قسمت مكش ضعيف و در نصيب رانش توانمند ميباشد.كمپرسور هاي مورد استفاده در كولر گازي هاي گازي معمولاًدر سه نوع پيستوني، روتاري و اسكرول توليد مي شوند.
مكانيسم كولرگازي كولر گازي
كمپرسور پيستوني: عملكردي مشابه سيلندر و پيستون خودرو داشته كه با هر بار رفت و بازگشت پيستون مقداري از گاز مبرد مو جود در دور و بر كمپرسور به درون سيلندر مكيده شده و ذيل تراكم قرار گرفته و با فشار به باطن سيستم هدايت مي‌گردد.
كمپرسور هاي روتاري (دوار): در اين نوع كمپرسور ها با گردش ۳۶۰ رتبه اي تيغه ها كار مكش و كمپرس ماده مبرد انجام مي گيرد، بدين ترتيب كه وقتي گاز از دريچه ورودي وارد كمپرسور مي‌شود ، در اثر چرخش تيغه ها و عكس العمل پره ها به‌سرعت آن را با فشار به سوي لوله هاي خروجي هدايت مي كند.
كمپرسورهاي روتاري نسبت به كمپرسورهاي پيستوني مصرف برق كمتري داشته و صداي نتايج از كاركرد آن ها نيز كمتر مي باشد و مجموعاَ راندمان بالاتري نسبت به كمپرسورهاي پيستوني دارا هستند.

شركت معتبر كريت


كمپرسور هاي اسكرول: نوع ديگري از كمپرسورهاي آيتم مصرف در كولر گازي هاي گازي مي باشند كه معمولاً در ظرفيت هاي بالا مورد استفاده قرار مي گيرند . مكانيزم داخلي اين كمپرسور ها از دو قطعه حلزوني شكل تشكيل شده كه يكي ثابت و ديگري متحرك است كه حركت حلزون متحرك باعث فشرده شدن گاز در بين اين دو شده و فشار موردنياز را در خروجي توليد مي نمايد. از مهمترين مزاياي اين كمپرسور ها راندمان بالا – صداي نادر و طول عمر زياد آن است وليكن ارزش بسيار بالاتري نسبت به ساير كمپرسورها دارند.

 


برچسب: با كيفيت ترين پرده هوا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۵:۴۵ توسط:توليدكنندگان محتوا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :