مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي .

مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي

معرفي اجزا و قطعات كولر

پرده هوا

معرفي اجزا و قطعات كولر گازيتكثير درآبان 18, 1397 0 نگرش رئيسمعرفي اجزا و قطعات كولر گازيكولر گازي و اسپليت از دو بخش مكانيكي و الكترونيكي تشكيل‌شده ميباشد كه كاملا معرفي اجزا و قطعات كولر گازي را در بر مي‌گيرد :
A- بخش هاي مكانيكي مشتمل بر :كمپرسور ( موتور )كندانسور ( تقطير كننده )اواپراتور ( تبخير كننده )گاز مبرد ( گاز خنك )لوله مويي يا اين كه اكسپنشنB- بخش هاي الكترونيكي دربرگيرنده :الكتروموتور رشته به يار و همدم پروانهموفقيت الكتريكيفيوز حرارتي خودكار ( overload )سنسور هاخازنتابلو برقمعرفي اجزا و قطعات كولر گازيمعرفي اجزا و قطعات كولر گازيكمپرسور كولر گازي : در واقع قلب يك سيستم تبريد هست چون فعاليت آن مكش گاز از اواپراتور و رانش به طرف كندانسور است. در يك سيستم تبريد تراكمي ، كمپرسور با ساخت اختلاف فشار لازم جريان مبرد را از يك بخش سيستم به نصيب ديگر برقرار ميكند كه‌اين فشار در نصيب مكش ضعيف و در نصيب رانش قدرتمند هست. براي اطلاع از اشكال كمپرسورها به اينجا مراجعه‌كنيد.
كندانسور كولر گازي : تيم اي از لوله هاي مسي و صفحه هاي آلومينيومي مشبك با پباده سازي مختص است كه در بخش فرنگي دستگاه (outdoor) قرارگرفته و وظيفه آن جذب گرماي گاز مبرد (در وضعيت سرمايش) ، يا اين كه دفع سرماي آن (در وضعيت گرمايش) و انتقال به دور و بر خارج


اما بعضا ايجاد كنندگان در ايجاد لوله هاي اواپراتور و كندانسور از فلزات ديگري به جز مس نيز به كارگيري مي‌نمايند، وليكن اينك به كارگيري از لوله هاي مسي مطلوب ترين آيتم ميباشد.
اواپراتور :گروه اي از لوله هاي مسي و صفحه ها آلومينيومي مشبك با پباده سازي يگانه مي‌باشد كه در بخش داخلي دستگاه (Indoor) قرار گرفته و محل خنك سازي هوا (در موقعيت سرمايش) و يا اين كه دفع گرما (در موقعيت گرمايش) مي باشد. همان هواي داخل اتاق با مكيده شدن از نصيب بالاي يونيت داخلي وارد محيط اواپراتور گرديده و بعد از خنك شدن (در موقعيت سرمايش) و يا اين كه گرم شدن (در وضعيت گرمايش) از نصيب پاييني آن به سمت اتاق دميده ميگردد.

مي‌باشد.
كريت


برچسب: پرده هوا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۳:۱۲ توسط:توليدكنندگان محتوا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :