مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي .

مقالات مرتبط با محصولات سرمايشي و گرمايشي

كولر گازي در مقايسه با كولر آبي رنگ

كولر گازي در مقايسه با كولر آبي رنگ

پرده هوا

كولرهاي آبي‌رنگ با سود‌گيري از مقدار آنتالپي بالاي تبخير آب عمل مينمايند. با تبديل فاز آب مايع به بخار آب، مي‌قدرت دماي هواي كم آب را به شدت كاهش اعطا كرد.[۴] اين فعاليت نسبت به تبريد تراكمي انرژي بسيار كمتري مصرف ميكند.[۴] به علاوه كولرهاي آبي‌رنگ در مناطقي با آب و هواي بسيار كم آب، اين مزيت را نيز داراست كه با ادامه كاركرد، بي آبي هوا را كاهش داده و منجر آسايش بيش تر ساكنان آن ميگردد.[۴] هرچه آب و هوا كم آب‌خيس باشد عملكرد و بازده كولرهاي آبي رنگ ارتقا مييابد.[۴] كولرهاي آبي رنگ در بخشها شرجي عملكرد چنداني ندارند.

 

هر كولر آبي رنگ بسته به گنجايش آن به‌طور ميانگين في مابين ۲۶٫۵ تا ۴۵ ليتر آب در ساعت مصرف ميكند[۵] (يعني در شبانه‌روز يه خرده نسبتاًً متساوي ۷۰۰ ليتر). به بياني بي آلايش، واحدي مسكوني با مساحت ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر با كولري به گنجايش ۷۰۰۰ فوت مكعب در دقيقه، نسبتاًً ۸۰۰ ليتر آب را در طي شبانه‌روز تبخير مينمايد.

 

كولر گازي در صنعت تهويه و تبريد از مقام خاصي شامل است. چون:

 

با گاز از گرماي گوشه و كنار مي‌كاهد و در واقع تهويه مطبوع را نتيجه ها مي نمايد، چون هم رطوبت، هم دما را كاهش ميدهد و هم با داشتن غربال ذرات آويزان در هوا را با غربال خويش از هواي اتاق مستقل مينمايد.

كولر گازي در گوشه و كنار‌هاي شرجي همت خويش را از دست نداده و مطلوب ميباشد.

كولر گازي در واقع يك موتور گرمايي مي‌باشد كه گرما را از دور و بر سرد به دور و بر گرمتر يا اين كه خارج انتقال ميدهد؛ اما كولر آبي‌رنگ يا اين كه كولر تبخيري گرماي فضا را به آب كه ناچار به تبخير مي شود در كابين كولر انتقال ميدهد.

در محيطي كه كولر گازي نصب مي گردد مكان بايستي از اطراف خارج ايزوله باشد؛ اما در كولر آبي‌رنگ اطراف ايزوله مضمون‌ ندارد زيرا كولر آبي‌رنگ بايستي در دور و بر خارج نصب باشد.

چرخه انتقال گرما در بعضي كولرهاي گازي ميتواند معكوس شود و از آن مي‌قدرت تحت عنوان بخاري نيز بهره مند شد؛ اما در كولر آبي رنگ اين قابليت نيست.

به كار گيري از كولرهاي گازي تحت عنوان جايگزين كولرهاي آبي‌رنگ ميتواند بازدارنده ورود آلودگي از گوشه و كنار بيرون به باطن ساختمان شود و علاوه بر اين هواي درون نيز آيتم تصفيه قرار مي گيرد.

كريت با توليد و ارائه بهترين محصولات و خدمات گرمايشي و سرمايشي و پرده هوا آماده خدمت رساني به هم وطنان عزيز مي باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۸:۰۶ توسط:توليدكنندگان محتوا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :